IMG

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5
Dramatizace Erbenových balad
Školní kolo Biologické olympiády
Školní kolo Biologické olympiády
6 7 8
9
Pravidla a co já? - program primární prevence pro 3. ročník
10 11 12 13 14
Ples školy 2023
Prodejní výstava obrazů
Ples školy LD Vnorovy
15
16 17
Okresní kolo Dějepisné olympiády
18 19
Druhé zážitkové dopoledne OA a SOU Veselí nad Moravou
Vztahy v třídním kolektivu
20 21 22
23
Pedagogická rada za 2. čtvrtletí
24 25 26
Listování s Lukášem Hejlíkem
Ocenění v Národním testování SCIO
Listování s Lukášem Hejlíkem
27 28 29
30 31
Vydávání vysvědčení za 1. pololetí školního roku 2022/2023
1 2 3
Pololetní prázdniny
4 5

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Škola > Poradenství > Vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami



Cílem péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami je zajistit především potřebnou podporu žákovi i rodině, vytvořit mu vhodné podmínky a učinit taková opatření, která mu pomohou zmírnit či odstranit potíže a podpořit jeho osobnostní růst. Ze strany naší školy zajišťujeme týmovou spolupráci všech vyučujících, vhodné sociální klima školy, spolupráci s poradenskými zařízeními. Nezbytnou podmínkou je i spolupráce školy a rodiny žáka.

Společné vzdělávání je zaměřeno tak, aby byly ve školách vytvořeny podmínky pro všechny děti, žáky a studenty. Podpora inkluzivního vzdělávání se legislativně opírá o novely vyhlášek č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských a č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Novela § 16 školského zákona (zákon č. 82/2015 Sb.) účinná od 1. září 2016 přináší změnu v systému podpůrných opatření dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Novela č. 82/2015 Sb., kterou se mění školský zákon zavádí změny v organizaci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a s tím související další opatření ve vzdělávání s účinností od 1. září 2016. Novela vytváří podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu, ale současně i nadále umožňuje existenci důležitého článku vzdělávacího systému, a to speciálního vzdělávání. Na novelu školského zákona navazuje prováděcí předpis vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných s účinností od 1. září 2016. Předmětem úpravy ve vyhlášce jsou pravidla vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména pak pravidla poskytování podpůrných opatření.

Mgr. Jarmila Tomanová, výchovný poradce