IMG

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27
Moje cesta na svět - program primární prevence pro 4. A a 4. B
Dobrodružství dospívání - program primární prevence pro 6. třídu
28 29
Výlet 3. A, B Archeopark Pavlov
30
Trestní odpovědnost mladistvých - program primární prevence pro 9. třídu
31 1
2 3 4 5 6 7 8
9
Pobytový program Lipka pro žáky 4. ročníku
10
Pobytový program Lipka pro žáky 4. ročníku
11
Pobytový program Lipka pro žáky 4. ročníku
12
Pobytový program Lipka pro žáky 4. ročníku
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
Pobytový program v Hostětíně pro žáky 7. ročníku
24
Pobytový program v Hostětíně pro žáky 7. ročníku
25
Pobytový program v Hostětíně pro žáky 7. ročníku
26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Škola > Poradenství > Vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami



Cílem péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami je zajistit především potřebnou podporu žákovi i rodině, vytvořit mu vhodné podmínky a učinit taková opatření, která mu pomohou zmírnit či odstranit potíže a podpořit jeho osobnostní růst. Ze strany naší školy zajišťujeme týmovou spolupráci všech vyučujících, vhodné sociální klima školy, spolupráci s poradenskými zařízeními. Nezbytnou podmínkou je i spolupráce školy a rodiny žáka.

Společné vzdělávání je zaměřeno tak, aby byly ve školách vytvořeny podmínky pro všechny děti, žáky a studenty. Podpora inkluzivního vzdělávání se legislativně opírá o novely vyhlášek č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských a č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Novela § 16 školského zákona (zákon č. 82/2015 Sb.) účinná od 1. září 2016 přináší změnu v systému podpůrných opatření dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Novela č. 82/2015 Sb., kterou se mění školský zákon zavádí změny v organizaci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a s tím související další opatření ve vzdělávání s účinností od 1. září 2016. Novela vytváří podmínky pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu, ale současně i nadále umožňuje existenci důležitého článku vzdělávacího systému, a to speciálního vzdělávání. Na novelu školského zákona navazuje prováděcí předpis vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných s účinností od 1. září 2016. Předmětem úpravy ve vyhlášce jsou pravidla vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména pak pravidla poskytování podpůrných opatření.

Mgr. Jarmila Tomanová, výchovný poradce