IMG

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1 2 3 4
Příběhy našich sousedů
5 6 7
8 9
Beseda se spisovatelkou Ivonou Březinovou
10
Zápis do 1. třídy
11
Dopravní výchova DDM Veselí nad Moravou 4. tř.
12
Přijímací zkoušky na střední školy, 1. termín
13 14
15
Přijímací zkoušky na střední školy, 2. termín
Pedagogická rada za 3. čtvrtletí 2023/2024
16 17 18
Konzultační hodiny s rodiči 15:00 – 17:00 hodin
19 20 21
22
7. ročník soutěže tříčlenných družstev v řešení sudoku
Testování žáků 5. třídy SCIO
23
Testování žáků 5. třídy SCIO
24
Testování žáků 5. třídy SCIO
25
Testování žáků 5. třídy SCIO
26
Testování žáků 5. třídy SCIO
27 28
29 30 1 2
Zahájení Edukačně stimulačního programu (ESP) pro předškoláky
3 4 5

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Škola > Poradenství > Podpůrná opatření

Podpůrná opatření



Podpůrná opatření

V naší škole se vzdělávají žáci se širokou škálou speciálních vzdělávacích potřeb. Snažíme se podporovat žáky s odlišného kulturního prostředí i s odlišných životních podmínek. Při vzdělávání těchto žáků úzce spolupracujeme s PPP ve Veselí nad Moravou, s panem Mgr. Jaroslavem Mrkvou a se SPC v Kyjově, Mgr. Miroslavou Kopkovou a se SPC v Brně, Mgr. Martinem Polenským.

Zákon stanoví pět stupňů podpůrných opatření. Škola poskytuje 1. stupeň podpůrných opatření i bez konzultace a rozhodnutí pedagogicko-psychologické poradny nebo speciálně pedagogického centra. Ve škole působí školní poradenské pracoviště, které se podílí na podpoře vzdělávání těmto žákům. Podpůrná opatření 2. až 5. stupně neurčuje škola, ale školské poradenské zařízení – PPP, SPC. Podpůrná opatření se člení do pěti stupňů podle organizační, pedagogické a finanční náročnosti. PPP nebo SPC stanoví žákovi konkrétní podpůrná opatření, které odpovídá konkrétnímu stupni podpory. Podmínkou poskytování podpůrného opatření druhého až pátého stupně školou je nutný vždy písemný informovaný souhlas zákonného zástupce žáka.

Podpůrná opatření spočívají v

  1. poradenské pomoci školy a školského poradenského zařízení
  2. úpravě organizace, obsahu, hodnocení, forem a metod vzdělávání a školských služeb, včetně zabezpečení výuky předmětů
  3. úpravě podmínek přijímaní ke vzdělávání a ukončení školní docházky
  4. použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebních pomůcek
  5. vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu (IVP)
  6. využití asistenta pedagoga

Mgr. Jarmila Tomanová, výchovný poradce